Saturday, January 26, 2013

Argo-go??

memula tgk cerita ni (Argo), aku tertido. Sbb slow sngt. dvd yg mmber aku bg tu gambar dia clear, tapi dia punye subtitle ntah apa2 yg la. lain yg org ckp, lain yg dia tulis. tukar subtitle bahasa melayu, lagi la jahanam. p/s: kalo tgk dvd cite omputih, aku suka on subtitle bahasa omputih. al maklumlah, aku tak berapa pandai sngt cakap omputih. maybe itu pun antara penyebab aku terlelap masa awal2 cerita ni-sbb subtitle mengarut2.

malam esok aku sambung tgk cite agro. cerita ni pasal 6 org amareka terkandas kat Iran. time to org iran mmg anti gile kat org amerika. kalau jumpe konfem2 dorg kene bunuh. jadi ada lah misi utk menyelamatkan 6 org ni. d pendek kan cerita, seperti yg aku jangkakan, 6 org amerike ni berjaya keluar dari iran dgn selamat.

walau pun aku dah boleh agak mesti dorg selamat, tapi aku tetap jgk berdebar2 & saspen sepanjang tgk cerita ni. aku rasa perasaan berdebar2 ni sbb aku mcm boleh terasa perasaan 6 org tu. duduk kat negara asing yg keadaan sekeliling huru hara, jauh dari family. huh.. disebabkan aku tertarik dgn cerita ni aku pun google la nak tgk samada cerita ni kisah betul ke (base on true story)? apasal aku tak pernah dgr pun tajuk cerita ni, cita baru ke ni?.. 2 3 mggu lps tu cerita ni menang award kat golden globe award. oh..

beberapa hari lepas tu..

tengah aku dgn bos aku having dinner, tiba2 ada mmber kitaorg dtg bg tau, ada org mati kat bilik. sakit jantung. dgr cerita org call dia tak angkat phone, pastu dorg decide pecah pintu bilik dia. tgk2 dah keras kat atas katil. si mati merupakan warganegara philippin, berumur 46 (kalau tak silap). dgr cite lagi, mlm sbelum kejadian dia ada call bini dia bg tau sakit dada. abg dia pn ada keje kat sini jgk, tapi abg dia pn tak tau kat mana bilik dia - punya la tak rapat dorg adik beradik ni.
p/s: abg dia dulu kerja position aku skrg ni. tp sbb ada kes, dia kene pindah dept lain, and aku skrg berada disini.

beberapa hari lepas tu pulak..

kecoh pasal gas plan kat algeria kene hijack dgn terrorrist. aku tgk gambar dalam paper site kat algeria tu mcm kat site aku ni je. ini yg mmbuatkan aku lagi interested nak follow cerita ni. mula2 dorg cakap ada 2 org malaysia kat sana.. 2 3 hari lps tu konfom yg 5 org malaysia ada kat sana, 3 org dah berjaya d kesan lagi 2 org masih hilang. lps tu konform sorg tu dah meninggal, sorg masih hilang. semalam aku baru tau rupa2nya yg hilang tu adik sorg brader kat sini. brader ni client kitaorg (Exxon), dorg ckp skrg dia dah balik sbb kes adik dia hilang tu.

pagi tadi aku jumpa mmber kat pantry time buat air, sembang2 dgn dia pasal kes kat algeria tu, sbb dia dulu pernah kerja algeria sebelum dtg sini. lps tu dia bg tau dah konfem dah. dah jumpa da adik brader tu. konfem meninggal. aku bukak paper online takde pn lagi update pasal cerita ni.


huh..



No comments:

Post a Comment