Monday, October 4, 2010

mengantuk



siapa cakap minum kopi boleh hilangkan ngantuk??.. mggu lepas aku drive dari kl ke kedah, betolak pukul 4.30 pagi.. sampai kat tapah aku brenti brekfst. aku oder air kopi O.. kopi tu aku tak kacau pun supaya gula yg kat dasar gelas tu still kat situ, dgn harapan aku dapat menikmati kopi O kaww.. justeru aku boleh meneruskan pemanduan tanpa rasa mengantuk..

ternyata kopi tak mampu menghilangkan rasa mengantuk aku.. sampai ke next RnR, Sg. Perak.. aku terus paking kete dan tido!.. dgn ekon terpasang, lampu tak tutup.. aku dapat rasakan aku berdengkur time tdo tu..

semalam.. lagi sekali aku bertarung dengan mengantuk.. pertarungan yang begitu sengit, aku hampir2 tertewas..

lepas je drop mmber kat ipoh, aku take over driving.. ipoh - sg.petani.. lepas je exit bukit tambun/simpang empat/batu kawan, aku dah mule rasa2 ngantok.. sambil2 aku nak lawan ngantuk tu tetiba sampai dah tol juru. hilang kejap rasa ngantuk.. dalam hati aku target lagi stngah jam aku mesti sp.. tak sabar nak baring kat tempat tdo.. dah terbayang2 dah dalam pikiran aku bantal, selimut dan bantal peluk aku .. tapi, aku rasa lepas je area juru aku dah mula mamai balik..



ngantuk2 dah.. aku kadang2 rasa aku driving sambil tido ke tdo sambil driving.. nasib la jln straight je n kete tak berapa nak ada dah time tu.. lepas je tol sungai dua, aku ingat nak brenti kejap kat hentian sg.muda, p basuh muka ke kejap.. tapi aku tak berenti, sbb aku terpkir kalo 5 minit je aku brenti aku dah rugi berapa puluh kilometer dah, maknanya lambat la aku sampai umah nnt.. tapi mengantuk aku semakin menjadi2.. aku tak tau nak buat apa dah.. air dah abis aku minum.. last2 aku menjerit sekuat2 hati dlm kete.. segar ckit!.. pastu nak ngantuk balik aku tampar2 muke aku, pipi kiri kanan, tampar2 dahi.. ngantuk lagi aku tarik2 rambut.. huh!.. tapi sume2 tu hanya berkesan untuk 5-10 minit je, lps tu ngantuk balik..

jadi kesimpulan yg d perolehi dari cerita d atas, cara terbaik untuk menghilangkan mengantuk ialah tido!

p/s: mlm tadi aku terjaga kejap dengar org ketuk2 tingkap... apa benda tu aa??

No comments:

Post a Comment