Tuesday, October 26, 2010

samseng


tadi dalam pukul 2.30 kat opis taiping, aku baru nak gerak pegi yard n then terus cabut balik opis sp.. aku nak keluar opis je tetiba baru terdgr org kecoh2.. baru aku perasan ada org dok marah2 kat depan opis tu.. ada 2 org brader opis kitaorg dok melayan org tu.. apa perkataan yg aku dapat tangkap, "BANDUAN!!... POLIS!!... LOKAP!!... ADAB!!.. KURANG AJAR!!".. tak jadi aku nak keluar opis, letak barang2 lepak jap ddk kat kerusi.. aku tanya org kat opis ni sume dok kusyuk perati kat dpn opis tu (pintu opis berkaca gelap, org luar tak nampak org dlm)..

pastu 2 org brader opis aku masuk, org yg marah2 tu still dok kat dpn pintu.. aku tnya kat safety oficer kitaorg tu apa cite?, dia ckp org tu bg tau mggu lps ada sorg matsalleh tunjuk fuck kat dia sambil cakap "fuck ur mother!".. tp part yg paling bestnye org tu ckp time tu matsalleh tu naik kete TU!! (sambil tunjuk kereta aku yg dok paking elok tepi opis)..

last2 aku ingat nak blah je la, keluar opis buat bodo je, buat2 tak nampak org tu kat dpn opis.. kalo tak pukul berapa nak sampai sp.. dah la nak kene singgah yard ambik barang lagi..

smpi je dekat dgn kete aku ada sorg brader dok isap rokok(org opis aku jgk), aku sembang dgn dia tnye apa cite tu?.. dia pun cite bende yg sama tadi.. pas abis isap rokok dia pun blah, pastu org yg dok marah2 tadi dtg kat aku.. aku pun sembg2 dgn dia plk, tnye lagi apa kes sbnrnye?.. bende sama jgk dia bg tau.. tapi dia up diri dia lagi, dia ckp dia tak takut polis.. "kalo nak panggil polis nak buat repot, panggil la tp jgn tekejut kalo aku halau polis tu balik".. dia ckp benda pertama dia tak takut, adalah polis!.. aku pas tu tnye apsal tak takut polis? dia cakap, "aku bekas komando".. pastu dia up diri dia lagi, area cni mmg dia yg pegang.. kalo perompak nak rompak bank siap pegi jumpe dia dulu, pegi rumah dia dulu.. dlm hati aku ckp, huh! otai brader ni.. aku pun dok layan lagi cite dia.. "kalo melayu cina india aku tak kesah, ini omputih! dah la dtg negeri aku pastu buat kurang ajar dgn aku plk!"..

tak lama lps tu safety oficer kitaorg turun.. dia ckp nnt kitaorg siasat sepa matsalleh tu nnt kita panggil dia diskas utk setel kan problem. tp brader tu taknak.. dia ckp takpe2, nnt dia nampak matsalleh tu dia ambik gmbr, ambik no plate kete dia..pastu bg kat kitaorg.

masa dia blah tu aku nmpk dia bwk keluar pisau rambo dari celah pinggang seluar dia.. huh! baru aku sedar, rupa2nya bahaya aku dok sebelah dia tadi.. kalo aku nak betah2 ckp dia silap dia tikam aku kat ctu jgk.. kalo dia tak boleh kawal tamper dia tu.. huhu..


p/s:
*dalam kejadian tadi aku boleh nampak semangat satu malaysia ada dalam diri brader tu tadi.. hehe
*aku rasa org yg tengah baran tu dapat cool down.. reduce dia punye temper sbb dia tgk muka aku yg suci murni.. tenang je dia rasa.. sbb tu dia terus blah lps tu tak jd nak tunggu jumpe matsalleh tu.. haha

No comments:

Post a Comment