Monday, February 21, 2011

Pahlawan Manchester

setelah selang berapa bulan, sabtu mlm ahad yg lepas aku pergi bermain futsal.. akhirnye geng2 kat kedah line arrange jgk game futsal.. aku sampai dalam pkul 9.50, kate stat main pkul 10.. aku tgk2 baru ada 2 org je yg aku kenal..

huh.. susah nak buat karangan dlm keadaan yg tak selesa ni.. g mandi jap..

.

..

...

....

.....

......

.......

........

.........

..........

...........

............

.............

..............

...............

................

.................

..................

...................

....................


huh.. dah refresh balik.. badan kembali sengar n wangi.. bertamankan semug nescafe gold d hujung sudut meja.. sambung karangan!

permainan bermula.. geng2 kitaorg pn tak cukup, ada 8 org je kot.. ada sorg lagi lepak kat luar court.. ntah kenapa dia taknak main, dia dtg sebagai pemerhati.. nak prektis jd manager kot.. kitaorg ajak ada ada 2 org budak yg baru lps main sblum kitaorg tadi join main dgn kitaorg sekali..nak cukupkn 5 org/team..

rasanya main tak sampai 10minit.. dalam aku aksi hebat mempertahankan pintu gol daripada serangan dari pihak lawan, aku berjaya mengalihkan bola daripada kaki penyerang pihak lawan, tapi malangnya aku tak sempat mengalihkan kaki aku sendiri.. akibatnya belakang betis kaki kiri aku kene rembat, jatuh terduduk aku dibuatnya, akibat hilang keseimbangan badan.. brader tu pun cepat cuba mendapatkan aku sambil meminta maaf, menunjukkan semangat fair play yg ada dlm dirinya..

sebagai sorg pemuda hebat yg tidak mudah melatah, aku pun ckp, "takde pape2.. ok2"..sambil terus bangun utk meneruskan permainan.. aku berjalan beberapa langakah baru aku perasan lain mcm sakitnye.. terasa tertarik2 otot betis aku menyebabkn aku sedikit terhencot2.. namun aku teruskan permainan lagak seperti tiada apa2 yg berlaku.. sambil sekali sekala aku memicit2 otot betis kaki kiri ku yg pejal ini..

agak main sampai penat dah nak mampos, sampai terasa mcm nak muntah+pandangan berpinar2.. aku keluar gelanggang mintak tukar dgn sepa2 yg ada kat luar tu.. terus pegi beli 100+ setin dan minum sampai kembong perut.. agak dalam 15 minit lepak kat luar court sambil mengatur kembali pernafasan, aku masuk main balik.. kali ni makin terasa aku kaki kiri ni, nak lari pun tak boleh, namun aku gagahkan diri..

abis main on the way balik aku singgah 7e, beli sebotol minuman isotonik utk kembalikan air dlm badan & tenaga yg hilang setelah aksi hebat d pamerkan sebentar tadi.. aku rasa casher dlm 7e tu pn pelik tgk aku jln tak betul.. terhencut2.. namun aku tetap macho..

esoknya satu hari, hari ahad tu aku berjalan terhencut, baru aku tau selama ni tgk player2 bola berjln terhencot2 lepas kene tekel tu betul2 rupa2nya.. ingatkan dorg sekadar nak cover je sbb tak dpt free kick..

namun hari ini hari isnin aku gagahkan diri utk pergi kerja walaupn sedikit sakit masih terasa d pangkal lutut kiri mambawak ke betis kaki ku yg montok ini..

sampai opis, bukak bharian.com.my, ada berita tajuk 'Pahlawan Manchester'.. berita pasal azizulhasni terlibat dlm pelanggaran d selekoh terakhir.. dia bangun balik kayuh basikal dia sampai garis penamat dan akhirnye memang gangsa.. dengan betis kaki kirinye tertusuk serpihan kayu drpd trek sepanjang 7 inci.


perhhh.. sedapnye nescafe gold ni.. dia pnye aroma lagi power berbanding dgn nescafe classic..

tak silap aku selepas perlanggaran tu ada sorg mamat peserta negara mana tah, dia bangan pastu berlari ke garisan penamat.. lps dia sampai dia pnye coach bg beskal kat dia, tp dia disqualified sbb dia tak mengayuh basikal.. kalo nak lumbe lari baik pegi balapan la.. ini kat velodrom, ape daaa..


....................


kalo dah pahlawan tu pahlawan la jugak.. aku injured betis kiri dia pun injured betis kiri jgk.. dia d gelar pahlawan, aku pun patut d gelar pahlawan jgk la.. harharharrrun salim bachik!

p/s: ada sorg mmber ni aku org kelantan, kalo org tnye dia kelantan kat mne?.. dia jawab, "Manchangster" (machang+manchester)

No comments:

Post a Comment