Wednesday, June 15, 2011

malang tidak berbau.. rezeki ada bau ke?

Asma'.. anak mmber baik aku kat skolah dulu.. "sori ab aku tak tau nak letak gmbar apa kali ni.. aku promot anak ko yg cute tu kat cni.. hehe"


semenjak kebelakangan ni... lebih kurang dalam 2 3 bulan kebelakangan ni, aku terasa tekanan tempat kerja.. kalo d pkir2kan balik bukannya apa pun.. maybe sikap aku yg sentiasa slow n steady tu yg memakan diri.. kerja yg dah berapa bulan pun still tak bleh nak setel2 lagi.. skali dgr ada org kena warning letter baru terasa tekanan semakin memuncak..

sedar tak sedar date line dah nak sampai dah.. lagi hari audit pun dah sampai dah.. tu yg sampai... 'belajar mengikat tali gantung'.. tak lama lps tu.. 'cuba meletakkan kepada d tali gantung'.. lebih kurang mcm tu la kalo nak d umpamakan..

tapi nasib baik 'tali gantung tu putus'.. maka takde la aku mati.. hehe.. sesungguhnya Allah itu maha pengasih lagi maha penyayang.. huhu..

dan dalam masa sebulan ni, tgh aku dok pening2 keje dgn keje ni, bnyk plk offer keje aku dapat.. satu dah aku tolak, ada dua lagi offer yg dtg.. itu belum lagi offer dari company yg aku apply..

pastu tiba2 ada plk junior(awek)ni rajin dok kontek (chating) aku.. sebelum ni time kat skolah dulu rasanya tak pernah nak bertegur sapa pun.. hartu sorg awek opis taiping rajin dok chating2 aku.. budak tu dah diam dah, ini bdk ni plk.. aku tgk fb dia ada je gmbr2 dia dgn balak dia.. ni siap tak bg aku tdo dulu, suruh tggu dia balik rumah dlu nak chating dgn aku.. apa kes bdk ni?.. chating la dgn balak ko tu.. hoho.. aku nak usha bdk lain, bdk lain plk dok usha aku.. haha..

kesimpulannya, jgn katakan malang.. rezeki, ajal maut, jodoh.. semua tu tak berbau.. semuanya sudah tertulis.. tapi maybe jodoh tu ada bau kot.. kalo dia pkai mnyk wangi, wangi la bau dia.. kalo tak, hapak la bau dia.. hoho..


No comments:

Post a Comment