Sunday, March 13, 2011

tamparan wanita


tadi ternampak ada beberapa org mmber post link ni kat fb dorg..




cerita dia pasal budak kene tampar dgn cikgu sebab ponteng kelas.. ramai yg tak puas hati, dan komen mcm2.. "budak2 zaman sekarang ni tak bleh kene sentuh ckit".. tak kurang jgk mmber yg jd cikgu skrg ni, dorg mcm susah hati je..

surat khabar ni pun satu.. berita mcm ni pun korg nak masuk paper ke?.. mcm mna la cikgu2 nak mendidik anak2 murid skrg ni.. murid2 dah tak takut dgn cikgu.. bukannye cacat pun budak tu, bknnye mati pun budak tu.. dah dorg buat salah, mesti la kene hukuman.. kalo dorg bg alasan penat, abis budak2 lain tak penat?..



aku dlu pun pernah kene tampar dgn cikgu jgk.. aku yg baik ni pun pernah kene tampar dgn cikgu!.. sampai skrg aku ingat nama cikgu tu.. nama dia cikgu faridah.. terima kasih cikgu..

lepas kene tampar tu, kitaorg kene halau dari kelas.. siap bwk beg keluar kelas.. lepak dlm bilik meeting.. tak lama lps tu ada sorg cikgu masuk bilik meeting pelik tgk kitaorg ramai2.. lepas dia bg kaunseling, sembag2 dgn kitaorg, dia ckp dia nak kunci bilik meeting ni, pastu kitaorg kene keluar.. dok pulak dalam stor..

tak lama lps tu kitaorg dpt tau, utk masuk balik kelas kitaorg kene buat surat rasmi bg kat cikgu kelas kitaorg tu, mintak maaf kat cikgu.. rasanya kitaorg tak kurang dari 10 org time tu, hampir separuh kelas kot.. rasanya time tu kalo cite kat parents kitaorg konfem2 kene marah lagi ade la.. bknnye bleh masuk sokkabar mcm ni..

sbb kitaorg kene tampar beramai2 adalah disebabkan tak buat kerje pendidikan seni.. satu hari tu dia takde, dia pergi kursus kot.. jd sebagai seorg kanak2, ramai la yg suke bile cikgu tak masuk kelas.. aku rasa yg bwk water kaler pun berapa org je.. yg lain2 tak buat pn, sbb cikgu takde.. keesokkan harinye dia masuk kelas tnye siapa yg tak buat kerje semalam?.. jd kami yg jujur dan tak berniat menipu cikgu ni pun berdiri la, mengaku.. tp ramai jgk yg tak buat tp tak berdiri.. tak pasal2 semua yg berdiri ni kene sebijik tamparan wanita.. lps tu kene halau kelas lagi.. rasanya hampir separuh waktu persekolahan kitarog jd pelarian time tu..



******


hmm.. tak tau la nak ckp apa lagi pls berita ni.. lagi pun aku tak jd bapak lagi, takde anak lagi.. tak tau apa perasaan kalo anak aku kene tampar.. harap2 aku jd seorg ayah yg betul..

p/s: kat skolah aku tu dlu pn ada jgk kes cikgu meraba budak, dia buat kulas tusyen utk bdk darjah 6.. dorg la yg kene kalo tak silap.. time tu aku pn tak paham apa maksud perkataan 'mencabul kehormatan'.. tak masuk paper jgk cite tu..

No comments:

Post a Comment