Tuesday, April 12, 2011

duri-durian

rasanya sekarang dah masuk musim durian.. bnyk dah org jual durian kat tepi2 jalan tu.. weekend haritu aku pergi jusco pun dah berbau durian dah..

d sebabkan banyak dah org yg menjual durian, maka yang org yg dtg beli durian pun banyak la.. dari dalam kereta aku perhatikn gelagat org jual beli durian ni.. tapi ada satu situasi ni yg menarik perhatian aku.. smpai sekarang aku masih berlegar2 d benak fikiranku..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku ni tak biasa bawak moto.. lesen moto pun takde.. jadi aku tak tau la sngt.. selamat ke tidak..

beberapa hari lepas, aku nampak ada pakcik ni beli durian.. tak tau la berapa kilo, tp rasanye ada la dlm 4 5 bijik kot.. durian tu takde la besar sngt, muat dalam satu plastik besar..

tp apa yg menarik perhatian aku, bungkusan durian tu d letakkan dalam bakul motor tu (pejam mata, cuba bayangkan).. tadi time balik kerja pun ada jgk terselisih dgn sorg lagi letak bungkusan durian kat dlm bakul motor.. kalo durian tu betul2 dalam bakul takpe jgk.. ini dah tak muat bakul tu (pejam mata lagi, cuba bayangkan lagi sekali)..

aku terfikir, kalo la.. tgh syok2 pakcik tu bwk moto, sambil terbayang2 balik rumah nnt nak makan durian tu.. tiba2 ada kucing melintas.. mmg dia terkejut dan terus dia emergency brake..


huh!.. tak dpt aku bayangkan.. duri-durian tu kene kat mane..

ouch!




p/s: jaga telur2 anda daripada telur tiruan..

No comments:

Post a Comment