Wednesday, April 20, 2011

langgar lari.. lagi.. dan lagi..

semakin hampir dgn satu simpang 4 bertrafic light, aku memijak padel minyak dengan lebih kuat supaya kereta halaju & pecutan kereta bertambah.. agar sempat aku masuk simpang ke kanan itu sebelum lampu hijau bertukar merah.. hampir sahaja aku d traficlight itu ada sebuah motor ntah dari mana terus melanggar isyarat lampu merah dekat lorong dia..

aku betul2 dekat simpang tu, ada sebijik lagi motor main langgar je lampu merah tu.. nasib baik aku sempat mengelak dan brake.. kereta sedikit terbabas dari laluan asal.. nasib tak langgar motor yg berenti kat lorong bertentangan.. pemboceng motor yg statik itu memandang tepat ke mata aku.. mungkin dia marah sbb aku hampir2 melanggar dia.. tapi salah motor yg satu lagi tu la sbb dia p langgar lampu merah..

dalam kereta aku berenti kat tgh2 simpang 4 tu, trafic light bertukar warna.. turn lorong lain plk bergerak.. dgr bunyi hon2 dari kereta lain sbb aku memblok jalan.. tak sempat aku nak gerak tiba2 satu kereta langgar aku.. hampeh!


***************

aku teruskan perjalanan.. terasa kereta aku dah tak stabil.. lagi laju bawak lagi kuat goyang.. stering lurus, tapi kereta bergerak ke kiri.. mungkin sifat semula jadi aku, semakin aku marah semakin kuat aku pijak padel minyak.. kereta dah tak berapa betul pun aku tak peduli!!.. marah memikarkan penunggang motor yg langgar je lampu merah..

tiba2, kereta hilang kawalan.. terbabas lorong sebelah, datang kereta dari belakang.. jantung aku berdegup kencang..


***************

jantung aku masih berdegup kencang.. walaupun aku telah terjaga.. "hampeh pnye pompuan, dah tau lampu merah brenti la!", aku teruskan maki hamun (dalam hati) kepada wanita yg melanggar lampu merah dalam mimpi tadi..

tgk jam pukul 2 pagi.. "ciss.. pokemon pnye pompuan, kacau tdo aku je!"



No comments:

Post a Comment