Friday, April 15, 2011

puisi wanita

ko try bacakan kat pompuan, konfem dia cair..

seorang wanita umpama,
sekuntum bunga di taman,
segar mewangi di pelusuk dunia,
setulus kasih sesuci embun,

lembut wanita kerana tutur katanya,
mesra wanita kerana senyumannya,
cekal wanita kerana beraninya,
patuh wanita kerana setianya,
sabar wanita kerana imannya,
kasih wanita kerana belaiannya,
lemah wanita kerana air matanya,
ikhlas wanita kerana simpatinya,
dendam wanita kerana cemburunya,
sayang wanita kerana sifat keibuannya,

tanpa wanita lelaki lemah,
kerana wanita lelaki kalah..


**************


aku tak tau la mana asal benda ni, tapi aku dapat benda ni pun drpd ex aku (maybe dia yg buat sendiri kot??).. masa dia bagi tu aku pun tak tau apsal dia bagi aku.. kalo dia bagi benda makannan ke, boleh mkn jgk.. sbb time tu tgh kapel pnye pasal aku terima la dgn gembiranya.. hehe..

time orentasi kat U dlu... aku tak berapa ingat, apsal aku kene denda.. dan denda dia aku kene buat puisi pasal perempuan, dan sorg lagi bdk pompuan tu kene buat puisi pasal lelaki.. kot?.. kalo tak silap la.. kebetulan plk awek aku time tu baru je bagi kat aku benda ni.. apa lagi, senang je la nak setelkan denda aku tu.. sekali aku baca kat dpn sume org mlm tu, yg fesi pompuan yg konon2nye ganas, yg selalu dok terjerit2, dok maki hamun org, dok marah2 org.. tu terus dia ckp suka aku pnye puisi ni.. siap mintak copy dgn aku kot kalo tak silap?.. terus aku rasa tak ganas langsung dorg ni!.. haha


p/s: siang tadi baru abis audit.. walaupun skor ok, tp bnyk finding related dgn aku.. tersa tak best sungguh hari ini..

No comments:

Post a Comment