Thursday, July 7, 2011

setahun sudah..


tgh mandi tadi, tiba2 aku terpkir...(biasa la, kalo kat dlm toilet la biasanya ilham dtg mencurah2, bagai air terjun d niagara falls)..

terpkir sesuatu perkara yg mungkin bakal berlaku pada diri ini +- 2 bulan lagi.. dan pikirkan perkara ini membawa kepada aku memikirkan tentang suatu cita2 aku sejak d bangku sekolah dulu... yg mana telah terbukti, aku tidak berjaya memenuhi cita2 atau impian itu.. dan mungkin..


memikirkan tentang cita2 sekali lagi membawa fikiranku melayang kepada karangan aku yg bertajuk cita-cita & sambungan dia cita-cita 2... namun apa yg aku pkirkan tadi takde dalam entry tu.. sbb ianya lebih kepada aku punye target lepas zaman persekolahan.. dan zaman tu sudah pun berlalu sbb skrg ni aku sudah berada d zaman pekerjaan.. jelas lah target aku hanya tggl target, cita2 itu bertukar menjadi angan2.. namun, mungkin..

sekali lagi memikirkan hal ini membuatkan aku teringat tentang karangan, atau dalam bahasa blogger "entry" (entah kenapa mcm menyampah plk aku rasa nak sebut perkataan ni, rasa mcm poyo je.. haha) aku pada bulan puasa thn lepas.. berkaitan tentang..


dan seterusnya, memikirkan karangan itu membuatkan aku terpkir bahawa tak lama lagi kita nak menyambut bulan ramadan.. tak sampai sebulan lagi..

tiba2 dalam hati aku berkata, "kalao bulan posa thn lepas aku dah tulis, jadi bila aku stat menulis ni sebenarnya?"..

selesai je mandi, laptop terus menjadi arah tujuku.. bukak balik blog ni, tgk bila 1st nukilan aku dalam kapalalu ni..




"hepi belated birthday kapalalu!.. terlepas seminggu(7 hari) dah beday ko. nnt aku cari layout baru utk ko aa.."




p/s: betul ke lelaki selalu lupa tarikh2 penting berbanding perempuan?

No comments:

Post a Comment