Tuesday, December 21, 2010

penipu??

dulu ada member aku sorg ni bg tau (tak ingat masa kat U ke masa metrik ke mase skolah menengah) ada mmber aku bg tau, "tak elok tau makan gula2 getah ni".. masa tu aku tgh makan gule2 getah..

korg rasa apa alasan dia???

"sebab dia bnyak kandungan chemical (pewarna, perasa).. kalo ko makan gula getah ni ko akan kunyah2 sampai la rasa dia hilang, warna dia pun dah bertukar.. kat mana semua tu pergi?... dalam perut korg. semua benda2 yg tak elok tu korg dah makan"... bukann ini alasan dia.

"sebab kalo ko perasan gula getah ni kalo ko makan, sejam pun ko dok kunyah2 dia takkan hancur.. jadi kalo ko tertelan dia akan melekat pada organ2 dalaman korg.. lekat kat jantung ko, pastu jantung ko susah nak pump darah, nnt ko mati.. tak pun melekat kat perut ko jadi mcm sarang labah2 pastu suma benda yg ko makan tak masuk dlm perut sebab tersangkut kat gule getah tu, lama2 ko akan mati sebab tak dpt mknn (ini apa yg aku byangkan masa aku kecik2 dulu masa parents aku tak bagi mkn gula2 getah)"... ini pun bukan alasan apa yg member aku tu ckp.



mmber aku ni cakap tak elok makan gule getah ni sebab ko menipu.. ko menipu perut ko.. ko kunyah2 tapi ko tak telan.. ko telah berpakat dgn mulut ko untuk menipu perut ko.. kesian perut ko dok tertunggu2 makanan tak sampai2.. nnt lama2 perut ko sakit..

aku rasa bayangan aku masa kecik2 dulu lagi logik kot drpd alasan mmber aku tu.


p/s:
1.kan aku dah cakap, awek+pink = terbaek!
2.gambar takde kaitan dgn cerita, harap maklum.

No comments:

Post a Comment